A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Усть-Путильська громада
Чернівецька область, Путильський район

Суд підтвердив: ФОП має сплатити штраф у розмірі 125 190 грн за використання праці баристки без оформлення трудових відносин

Дата: 04.09.2019 16:25
Кількість переглядів: 7

У 2019 році, за результатами інспекційного відвідування, посадовою особою Управління на фізичну особу – підприємця (далі – ФОП), що надає послуги громадського харчування (м. Черкаси), накладено фінансові санкції за допущення до роботи баристки без укладання трудового договору. Підприємець не погодився з правомірністю накладеного на нього штрафу та оскаржив його до суду.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, ФОП стверджував, що посадові особи Управління формально підійшли до проведення перевірки, порушили діючий порядок проведення інспекційного відвідування, зокрема вручили суб’єкту господарювання належним чином не завірену копію направлення на проведення перевірки та не надали наказ на проведення перевірки.
Крім того, у позовних вимогах вказано, що фахівці Управління застосували санкції, не надавши ФОП час для оформлення трудових відносин з усіма найманими працівниками, що виконують трудові функції.

Вирішуючи спір по суті, судом визначено наступне.

На час здійснення інспекційного відвідування ФОП не було надано інспекторам праці Управління трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та повідомлення територіального органу Державної фіскальної служби про прийняття на роботу баристи. У ході проведення інспекційного відвідування інспекторами праці Управління отримано письмові пояснення найманого працівника, згідно з якими він «працює у вказаного ФОП баристою приблизно 1,5 року».

Як наголошено представниками Управління в ході судового розгляду, посилання ФОП на те, що під час проведення інспекційного відвідування йому вручена належним чином не завірена копія направлення на здійснення заходу контролю є необгрунтованим, оскільки нормами частини 3 статті 6 Закону України №877-V такої вимоги не передбачено. Окрім того, нормами Закону України №877-V та Порядку №295 не передбачено обов’язку посадових осіб контролюючого органу надавати під час здійснення заходу контролю суб`єкту господарювання наказ на проведення заходу контролю.

Крім того, ст. 24 Кодексу законів про працю України передбачає що трудовий договір укладається, як правило, у письмовій формі. Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Суд вважає, що Управлінням Держпраці у Черкаській області надані суду належні докази правомірності висновків про порушення позивачем норм чинного законодавства про працю. З огляду на сукупність встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова Управління про накладення штрафу у розмірі 125 190 грн відповідає вимогам чинного трудового законодавства.

Оскільки під час розгляду справи Черкаським окружним адміністративним судом встановлено правомірність висновків органу владних повноважень про порушення позивачем норм чинного законодавства про працю, суд вважає позовні вимоги ФОП такими, що задоволенню не підлягають.

Після закінчення проведення посадовими особами Управління інспекційного відвідування ФОП подав до територіального органу Державної фіскальної служби повідомлення про прийняття працівника на роботу, а, отже, найманий працівник фізичної особи – підприємця отримає трудові, економічні і соціальні гарантії та надалі зможе захистити власні права у разі зловживань з боку роботодавця.

З постановою суду у справі №580/1454/19 можна ознайомитися за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/Review/83625836

Джерело:Управління Держпраці у Черкаській області

Підготовлено Центром економічного зростання Усть-Путильської ОТГ в рамках проекту «Різні громади – спільні рішення  для економічного зростання», фінансується Європейським Союзом  та реалізується в рамках ініціативи «Мери за економічне зростання»  Глибоцькою селищною радою спільно та Асоціацією органів місцевого самоврядування Чернівецької області «Агенція розвитку громад Буковини»

 

ДОВІДКОВО: Центр економічного зростання Усть-Путильської об'єднаної територіальної громади створено за підтримки ЄС в межах проекту "Різні громади - спільні рішення" 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь