Головне управління ПС у Чернівецькій області (Інформаційні матеріали)
Документи, які повинен зберігати суб’єкт господарювання на місці проведення розрахунків при застосуванні РРО
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що відповідно до п. 4 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 547), суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані, зокрема:
- у кінці робочого дня (зміни) створювати у паперовій та/або електронній формі (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій (абзац восьмий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547);
- створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання на РРО (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) протягом трьох років (абзац дев’ятий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547);
- створювати в паперовій та/або електронній формі X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства (абзац тринадцятий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547);
- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії (абзац п’ятнадцятий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547).
Буковинські податківці за 9 місяців 2023 року провели 705 фактичних перевірок
Про це інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Левову частку фактичних перевірок проведено у суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері роздрібної торгівлі підакцизними товарами (магазини, ресторани, бари кафе), впродовж січня – вересня 2023 року проведено 614 таких фактичних перевірок.
Також здійснено 90 фактичних перевірок на ринку нафтопродуктів та 1 перевірка платника що здійснював оптову торгівлю тютюновими виробами.
За результатами цих перевірок застосовано фінансових санкцій на 40,1 млн грн.
Серед виявлених порушень - встановлено недотримання порядку здійснення розрахункових операцій і ведення касових операцій, відмова суб'єктами господарювання у можливості проведення розрахунків за придбані товари (послуги) платіжною карткою, незастосування РРО/ПРРО при здійсненні розрахунків та здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
Теж представники бізнесу не дотримувалися правил виробництва і обігу підакцизних товарів – зокрема максимальних цін при торгівлі тютюновими та мінімальних цін при торгівлі лікеро – горілчаними виробами, відсутність ліцензій на роздрібну та оптову торгівлю, реалізація алкогольних напоїв без марок акцизного податку, продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, що не досягли 18 – річного віку, а також інші.
Щодо проведення фактичних перевірок з 1 жовтня 2023 року, то необхідно враховувати, що з цієї дати відновлюється застосування штрафних санкцій за порушення порядку проведення розрахункових операцій підприємцями, діяльність яких підпадає під обов’язкове використання РРО/ПРРО – звертають увагу податківці.
Головне управління ДПС у Чернівецькій області
Відповідальна за контакти зі ЗМІ та громадськістю:
завідувач сектору комунікацій Коцим’юк Марія Михайлівна (т./ф.): (0372) 54-55-76
e-mail: cv.official@tax.gov.ua (для публічних запитів)